Posted by : C dimecres, 22 d’abril del 2015

Escric aquest breu article per reclamar una cosa tan indispensable com és la llibertat. És un article simple en què, mitjançant una sèrie de preguntes, plantejaré unes preguntes per a que el lector reflexioni si l'estat té alguna autoritat per privar-nos la llibertat.

Si jo sóc un malalt terminal i vull acabar amb la meva vida, l'Estat m'ho ha de prohibir? De qui és la meva vida, meva o de l'Estat?


M'ha d'obligar l'Estat a finançar l'Esglèsia d'una religió que no és la meva?

Han de subvencionar amb els meus diners diaris d'ideologia molt allunyada de la meva?

M'ha de prohibir l'Estat fumar porros o prendre qualsevol altra droga?

M'ha de prohibir l'Estat prostituir-me, si ho faig lliurement?

O és que el totpoderós Estat m'ha dir si puc casar-me o no amb una persona del meu mateix sexe? O si puc tenir dues, tres o quatre dones a la vegada? O si puc ser el marit d'una dona que té deu homes més?

M'ha de sancionar l'Estat per cremar una bandera o xiular un himne, sigui el que sigui? M'ha de posar l'Estat a la pressó per insultar públicament el monarca si al llarg del dia dic mil insults i no em passa res?

L'Estat, mitjançant les forces de seguretat, ha de vulnerar els meus drets individuals?

M'ha de prohibir l'Estat anar sense samarreta pel carrer? L'Estat ha de prohibir-me beure alcohol al carrer?

M'ha de prohibir l'Estat canviar el meu nom i els meus cognoms si els que tinc ara no m'agraden?

La Generalitat m'ha d'assignar l'escola pública on he d'anar? M'ha de multar la Generalitat per no rotular en català? M'ha d'obligar la Generalitat a emetre un tant per cent de pel·lícules en català al meu cinema?

L'Estat ha de decidir si en una propietat privada, com pot ser un bar, es pot fumar o no?

L'Estat ha de decidir quan pots obrir la teva botiga i quan no?

M'ha d'obligar l'Estat a treballar per a ell, en règim d'esclavatge, en una cosa que en diuen "servei militar"?

Ha de prohibir l'Estat que s'expressin opinions "extremes"? Qui decideix què és extrem i què no?

Espero que, després de llegir aquestes línies, en haguem confirmat que no som lliures. Que l'estat ens prohibeix de moltes de les nostres llibertats perquè sí, sense cap motiu. Perquè ens vol tenir controlats. Només haurien d'existir normes en aquells casos on es posés en perill les llibertats d'un altre individu! Contra menys normes, més llibertat.

Jo sóc propietari de mi mateix, no propietari de l'Estat! Que l'Estat es fiqui a la seva casa, no en la meva!

Article publicat fa uns anys al diari digital INosaltres.cat

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Participa!

Si teniu interès en escriure en aquest diari digital, ja sigui de forma estable o de manera puntual, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres enviant un mail a la següent direcció: europeudigital@gmail.com o bé per twitter.

Articles més populars

Amb la tecnologia de Blogger.

- Copyright © L'Europeu -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -